2018.05.11. 19:33
Az összetartás és a csapatmunka a 40 éves iskola erőssége
Elindulásának negyvenedik évfordulóját ünnepelte csütörtökön a kecskeméti Móra Ferenc Általános Iskola.
Forrás: Petőfi Népe
Fotó: Hraskó István
A tornateremben tartott rendezvényen egykori és jelenlegi mórás pedagógusokon, az iskola korábbi igazgatóin kívül részt vett Zsámboki Anna, a Kecskeméti Tankerületi Központ igazgatója és több önkormányzati képviselő is.
Kecskésné Marthi Marianna tagintézmény-vezető felidézte: 1978 tavaszán kezdődött meg az építkezés a Forradalom utcában, ősszel pedig már el is rajtolt a tanítás a falak között (az iskola az 1990/91-es tanévben vette fel Móra Ferenc nevét). A második tanévtől tíz éven keresztül ének-zene tagozatos oktatás is volt az iskolában, a mórás diákok szép sikereket értek el a versenyeken. 1982-ben kezdték el az akkor még kuriózumnak számító német nyelv oktatását. Évek óta kiemelt rendezvényük a Városi Néptánctalálkozó, amely kiváló lehetőség és alkalom a városi és kistérségi amatőr néptánc-csoportok bemutatkozására.
– A hagyományok őrzése mellett nagyon fontos számunkra az új utak keresése, alkalmazkodás a változó körülményekhez. Egy egész életen át tanulunk, mert mindig újabb kihívások elé kerülünk. Ma már nemcsak az olvasás, az írás, számolás a pedagógiai fejlesztés iránya, hanem a kritikus gondolkodás és probléma-megoldás, a kommunikáció és az együttműködés, valamint a kreativitás és innováció – hangsúlyozta a tagintézmény vezetője. Hozzátette: az elmúlt évek a folyamatos megújulás, projektek, pályázatok jegyében teltek, például előminősített referencia intézménnyé, minősített tehetséggondozó és regisztrált tehetségponttá vált az iskola, elindították a néptáncoktatást és teret adnak a pedagógusok egyedi innovációinak is.
– Iskolánk erőssége az összetartás, a csapatmunka. Az eredmények mögött ott van a pedagógusok elkötelezettsége, áldozatkészsége, nyitottsága, lelkesedése, új iránti fogékonysága, a diákok munkája és szülők figyelme, támogatása. Köszönet mindazon pedagógusoknak, akik követhető és követendő mintát adtak. Ez a minta szakmai alázatból, a nehezebben teljesítőkhöz való feltétel nélküli odafordulásból, a csillogó tehetségeket inspiráló biztatásból, a gyerekek szülei felé értő meghallgatásból, és a folytonos megújulás képességéből áll – hangsúlyozta Kecskésné Marthi Marianna.