2019.08.27. 12:00
Ötven vasútállomást újít fel a MÁV
A vasúttársaság a saját forrásaiból évente 4-5 milliárd forintot fordítana a munkálatokra, amelyek az épületek állapotának javítását, az utasforgalmi terek komfortosabb kialakítását szolgálják – mondta a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hétfőn sajtótájékoztatón Budapesten.
Budapest, 2019. augusztus 26. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója (j) Fedor Péter Mózes projektmenedzser (b) a vasúttársaság 50 megújuló állomás elnevezésû programja keretében felújítás alatt álló Kõbánya alsó megállóhelyen 2019. augusztus 26-án. MTI/Máthé Zoltán
Forrás: MTI
Fotó: Máthé Zoltán
A MÁV-Start Zrt. utasforgalmi és jegypénztári adatai alapján választották ki az „50 megújuló állomás” elnevezésű karbantartási program állomásait – árulta el Homolya Róbert elnök-vezérigazgató.
Elsősorban a Budapest – Cegléd – Szolnok (100A vonal) és a Budapest – Vác – Szob (70-es vonal) vasútvonal állomásaira koncentrálnak, mivel ezek a legforgalmasabb elővárosi vonalak, és a jövőre forgalomba álló KISS emeletes motorvonatok is ezeken a vonalakon szállítják majd az utasokat.
A 100A vonali megállók közül bekerült a programba Kőbánya-Alsó, Kőbánya-Kispest, Pilis, Monor és Vecsés is, a 70-es vonalnál pedig Szob, Sződ, Sződliget, illetve Dunakeszi-Gyártelep állomás.
Az elővárosok leterheltségét mutatja, hogy a Budapest – Cegléd – Szolnok vonalon közlekedő vonatokat évente 15-19 millió utas veszi igénybe – mondta, és kiemelte, hogy ezen a szakaszon Zugló állomáson és Kőbánya-alsón zajlanak a munkálatok, utóbbin eltávolították az épület burkolatát, kicserélték a perontetőt és felújították a pályaszakaszt. A további feladatok közé sorolta az utasforgalmi terek kifestését.
Az átalakítások célja, hogy európai, az utasokhoz méltó környezetet tudjanak kialakítani – jelentette ki a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója. Kérdésre elmondta azt is, hogy az egyes megállók karbantartására mintegy 300-400 millió forintot fordítanak, az épületek állapotától függően. Hozzátette,
a munkálatokat a MÁV Zrt. 100 százalékos tulajdonában álló MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft. végzi.
Arról is beszámolt, hogy a program részeként folytatódik a Keleti Pályaudvar felújítása is, a tervek között szerepel, hogy még év végéig átalakítják a vizes blokkot, jövőre pedig elkezdődik a jegypénztárak felújítása.
Borítókép: Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója (j) és Fedor Péter Mózes projektmenedzser (b) a vasúttársaság 50 megújuló állomás elnevezésű programja keretében felújítás alatt álló Kőbánya alsó megállóhelyen