versenyeznek értünk

2018.08.29. 08:24

Egyre több különlegességet kínálnak a sörgyárak

Ma már nemcsak a kisüzemi főzdék, hanem a nagy gyárak is egyedi termékekkel bővítik a kínálatukat.

A mennyiségben 6,2 millió hektoliteres, értékben pedig mintegy 150 milliárd forintos magyar sörpiac több mint 95 százalékát kitevő nagy sörgyárak idejében felismerték, hogy innovatív termékekkel kell szélesíteniük a kínálatot versenyképességük megőrzése érdekében – írja a Világgazdaság. A kedvező gazdasági környezet generálta fogyasztásbővülés mellett a kisüzemi főzdék fűtötte söripari forradalomra adott termékfejlesztési válaszok is hozzájárultak, hogy a Heineken Hungária, a Dreher és a Borsodi is megszilárdította pénzügyi helyzetét.

Ma már nemcsak a kézműves sörfőzők tartanak készleten erősebb komlózású, karakteresebb söröket, hanem a radlerek, az ízesített és az alkoholmentes termékek növekvő népszerűségét is meglovagolták a gyártók.

Az innovációban élen járó soproni Heineken sörgyár az otthoni sörfőzőket is aktivizálta a Soproni Óvatos Duhaj termékcsalád bővítéséhez: egy sörverseny keretében csütörtökön választja ki azt a legfeljebb 5,5 százalékos alkoholtartalmú porter sört, amelyet nagyüzemi mennyiségben kezd gyártani. Ez az egyik legzamatosabb felső erjesztésű fajta, íze felelevenítheti az étcsokoládét, a kávébabot, de még a sült almát is. A Heineken emellett a radlerek iránti megnövekedett keresletre is reagált, tavasszal vezette be a meggyes és a bodzás ízesítést.

A Drehernél áprilistól márciusig tart az üzleti év, hivatalos adat még nincs, de a kőbányai vállalatnál lapunkkal azt közölték, náluk is 3 százalékkal nőtt a forgalom az egy évvel korábbi 53,9 milliárd forinthoz képest. A hétvégén tartandó 5. DreherFesztre több különlegességgel is készül a gyártó, egyebek mellett pasztőrözetlen tanksörváltozatban kínált Pale Ale-lel, karamellás vörös sörrel, testes, fűszeres IPA-val, a gyümölcsös sörök közül pedig trópusi mangó, illetve aszalt szilvás variánssal.

Bár kisebb szelet jut a piacból a Borsodinak, a bőcsi társaságnál volt leglátványosabb a bővülés tavaly:10 százalékkal 36,8 milliárd forintra ugrott az értékesítés, miközben a 2015-ben még csaknem 5,3 milliárdos veszteséget két év alatt 600 milliósra sikerült leszorítani.

A vállalat életében jelentős mérföldkő a Nitro, amely az ország első nitrogénnel dúsított világos söreként mutatkozott be,

a Borsodi Mesterrel pedig a cég megfogalmazása szerint az elődök 45 évnyi sörfőző szakértelme előtt tisztelegnek. A gyár a következő három évben több lépésben újítja meg palackozórészlegét, a beruházás első fázisaként a gépsoron 28 éve üzemelő palackfejtőgépet cserélték le.

Borítókép: Shutterstock / Jacob Lund

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában