2018.07.04. 10:32
Többen bringáznak a metrófelújítás alatt
A pótlóbusz helyett sokan inkább a Bubit választják a rövidebb utazásokra.
Budapest, 2014. szeptember 8. Egy kerékpáros Mol Bubi biciklin a fõvárosban, az Erzsébet téren 2014. szeptember 8-án. Ezen a napon elindult a közösségi kerékpáros rendszer Budapesten. MTI Fotó: Kovács Tamás
Fotó: Kovács Tamás
Tavasztól őszig népszerű közlekedési forma a Mol Bubi közbringarendszer, amelynek 2014-es indulása óta több mint négymillió kilométert tettek meg a bérlők.
Az M3-as metró felújítása alatt az érintett szakaszokon lényegesen többen használják a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közbringarendszerét, a Mol Bubit. A társaság arról tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy a metrópótlás vonzáskörzetében tavaly november és ez év áprilisa között az egy évvel korábbi időszakhoz képest 18,8 százalékkal 119 ezerre nőtt a bérlések száma. Ez igazolta a társaság várakozásait, amely már a rekonstrukció megkezdése előtt jelezte, hogy a rövidebb utakra valószínűleg sokan választják az almazöld kerékpárokat.
A közlekedési vállalatnak tavaly 62,4 millió forint bevételt hoztak a a Bubira váltott jegyek és bérletek,
az idén áprilisig pedig 10,3 milliót. A 2015-ös és a 2016-os bevétel is közel 70 millió forint volt. A BKK évente 5-6 ezer Bubi-bérletet és 24 ezer jegyet ad el, de – mint rámutattak – a rendszer kihasználtsága nem egyenletes: tavasztól őszig lényegesen többen kerekeznek, idén pedig a szokatlanul hűvös március miatt később kezdték el használni a közbringákat.
A 2014 szeptemberében indult Mol Bubi szolgáltatásait már több mint 67 ezren veszik igénybe. Eddig mintegy 2,3 millió utazást regisztráltak összesen 4,1 millió kilométer megtétele mellett. Sokan a félórás díjmentes időintervallumon belül használják a kerékpárokat, átlagosan negyedóráig. A BKK a Bubit reális közlekedési alternatívának tartja, amelyet az ügyfelek gyakran a közösségi közlekedéssel kombinálva használnak.
A rendszer folyamatosan bővül. A május végén átadott 126. gyűjtőállomás a budapesti Nyugati pályaudvarnál egyben a harmadik azok sorában, amelyeket magántőke bevonásával hoztak létre.
A közreműködő támogató ezúttal a WestEnd Magyarország Ingatlanhasznosító Zrt. volt, a kétkerekűket a bevásárlóközpont Váci út felőli, oldalsó bejárata mellett helyezték el. Egyúttal húsz új kerékpárral bővült a rendszer, amely most 1526 bicikliből áll.
A BKK korábban arról is beszámolt, hogy a rendszer fenntartása évente mintegy 260 millió forintba kerül, a kiadások több mint felét a Mol fizeti.
Borítókép: Egy kerékpáros Mol Bubi biciklin a fővárosban, az Erzsébet téren 2014. szeptember 8-án. Ezen a napon elindult a közösségi kerékpáros rendszer Budapesten.
MTI Fotó: Kovács Tamás