átalakulás

2017.11.11. 09:00

Tovább működik Szentgotthárdon az Opel motorgyár

Nem zár be gyárat és nem bocsát el tömegesen dolgozókat a PSA–Opel-csoport a most nyilvánosságra hozott középtávú terv szerint.

Várható elbocsátásokról adtunk hírt az elmúlt hetekben, ám úgy tűnik, hogy nem kell ettől tartani. Csütörtökön ismertette Michael Lohscheller, az Opel Automobile GmbH vezérigazgatója és Carlos Tavares, a PSA igazgatótanácsának elnöke a német autógyártó cég átalakításának, illetve a francia Peugeot–Citroën–DS-csoportba beillesztésének középtávú tervét.

A Magyar Idők információi szerint az új tulajdonos

  • igyekszik megőrizni valamennyi gyártóüzemet,
  • tartózkodik a kényszerű leépítésektől,
  • illetve az új hajtóművek gyártási helyének kijelölése az Opel/Vauxhall-üzemekben párhuzamosan történik majd az átállással a General Motors motorjairól és sebességváltói­ról a PSA gyártmányaira.
  • Viszont egyelőre semmit sem lehet tudni arról, hogy mit fognak gyártani néhány év múlva az Opel szentgotthárdi motorgyárában.

    Az ügy háttere – írja a Magyar Idők -, hogy az Opel előző tulajdonosa, a General Motors úgy adta el a márkát a PSA-nak, hogy bizonyos fejlesztések – például a motorok – használata után jogdíjat kell fizetnie. Emiatt a PSA arra törekszik, hogy minden, a jövőben gyártandó járművét PSA eredetű motorral, váltóval, padlólemezzel lássa el. Ennek következtében az Opel motorgyáraiban egyre kevesebb Opel-motor készül majd. Ezért vetődik fel a kérdés, hogy mit fognak gyártani ezek a gyárak három-négy év múlva, de ez nem derült ki a mostani bejelentésből.

    Az Opel márka fennmaradása érdekében a PSA jelentős változásokat kezdeményezett. Három év alatt nyereségessé kell válnia, és 2024-ig valamennyi személyautó-modellcsalád elérhető lesz elektromos hajtással is. Az Opel rüsselsheimi kutatási és fejlesztési központja lesz a PSA globális kompetenciaközpontja, ahol az elektromos hajtás, az energiacella, az önvezető képesség fejlesztése zajlik majd.

    Az Opelt érintő jelentős változás, hogy valamennyi autógyárban gyártják majd a PSA által fejlesztet padlóvázon alapuló modelleket. Ez először az eisenachi gyárat érinti, 2019-re várható az új SUV gyártása. Rüsselsheimben is az új padlóvázra épülő jármű készül majd. Ezzel párhuzamosan az Opel padlólemezeinek száma 2024-re kettőre fog csökkenni a mostani kilencről, a motorcsaládoké pedig tízről négyre.

    Mindez azt jelenti, hogy az átalakításokat követően az Opel jelenlegi üzemeiben is francia technológiát használnak majd.

    Jó hír ugyanakkor, hogy a General Motors korábbi korlátozásainak megszűntével az Opel Európán kívül is elkezdheti az értékesítést. A cég 2022-re 20 új piacra lép be, bár azt még nem döntötték el, hogy Kínában és Brazíliában is megjelennek-e.

    Carlos Tavares, a PSA igazgatótanácsának elnöke jelezte, hogy nehéz időszak kezdődik a márka életében. Ugyanakkor úgy fogalmazott: mint a PSA átalakítása során, úgy az Opelnél is az alkalmazottak nem a problémát, hanem a megoldást jelentik. Az autóipar öldöklő versenyében csak egyetlen dolog nyújthat védelmet: a teljesítmény – mondta.

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!