2009.08.24. 10:48
Mit árul Halle Berry?
Válság ide vagy oda, néhány sztár bebiztosította magát az utóbbi években: a kitűnő szponzori szerződéseknek hála, jó darabig nem kell tartaniuk attól, hogy felkopik az álluk…
Bár Jessica Simpson country-énekesként aligha arat osztatlan sikert, cipő- és saját táska kollekciójával annál inkább. A talk-show-kiránynő Ellen DeGeneres sem csak médiában utazik: 50 évesen vált a Cover kozmetikai cég arcává, a kolumbiai Shakira pedig évekre bebiztosította magának karrierjét - a világ egyik legnagyobb koncertszervező cégének jóvoltából.
Sztár + termék = profit
Bár a recesszió és a hitel-összeomlás következtében a cégek kénytelenek összehúzni a nadrágszíjat, az üzleti leleményesség nem ismer határokat. A csavart eszű főnökök már rég rájöttek: ha hírességekkel reklámozzák termékeiket, az gyógyírt jelent minden bajra. Egy kis Halle Berry- parfüm ide, egy kis Ellen DeGeneres-krém oda, és máris megugranak az eladások.
A felkérések természetesen a sztároknak is jól jönnek: ha esetleg megfogyatkoznának a koncertek, befuccsolnának a filmek vagy csökkenne a nézettség, sebaj, ott a többéves szponzori szerződés: részesedés az eladásokból vagy éppen évi fix összegű profit. Így mindkét fél jól jár: a celeb is, a cég is ismertebb és gazdagabb lesz…
Képgalériánkban a legszponzoráltabb sztárok >>>