2018.09.06. 22:09
Új szabályokat követ a brit luxusmárka
A Burberry brit luxusmárka bejelentette, hogy nem égeti el többé eladatlan termékeit és a jövőben nem használ állati szőrmét.
Models present creations from the Burberry collection during a catwalk show for the Spring/Summer 2018 collection on the second day of The London Fashion Week Women's in London on September 16, 2017 / AFP PHOTO / NIKLAS HALLE'N
Fotó: AFP
Júliusban derült ki egy bevételi jelentésből, hogy
a Burberry 2017-ben 28,6 millió fontnyi (10,3 milliárd forintnyi) értékű ruhát, kiegészítőt és parfümöt semmisített meg a márka védelme érdekében.
A divatház akkor azt közölte, hogy a 2017-es év szokatlannak számított, mivel 10 millió font (3,6 milliárd forint) értékű régi parfümöt kellett megsemmisítenie a Coty nevű amerikai céggel kötött szerződés aláírása után.
A környezetvédők dühös reagálása nyomán jutott a Burberry mostani döntésére – írja a BBC hírportálja.
A divatcégek azért semmisítik meg az el nem adott termékeiket, hogy azok ne kerülhessenek olcsón a piacra.
„A divatipar egy nagy volumenű üzletág, évente több mint 100 milliárd ruhadarabot állít elő. A fogyasztók szekrényei tele vannak sosem viselt ruhákkal, sok cég számára pedig problémát jelent a raktározás. Itt az ideje, hogy az egész divatipar a forrásánál ragadja meg az árutorlódás problémáját: a termelés lassításával és az üzleti filozófia átgondolásával” – fejtette ki a Greenpeace a BBC-nek.
A Burberry használ nyúl- , róka-, nyérc- és nyestszőrmét jelenlegi kollekcióiban, de a jövőben megszünteti az ilyen termékeket.
A PETA állatvédő szervezet üdvözölte a Burberry döntését.
Borítókép: Modellek a márka 2018-as tavaszi kollekciójának bemutatóján
AFP PHOTO / Niklas Halle'n