2022.02.21. 09:22
Az európai vállalatok 79 százaléka esett már áldozatul kibertámadásnak
Mégsem költenek eleget a kiberbiztonsági incidensek megelőzésére. A Kaspersky jelentéséből kiderül, miért bízzák a vállalatok külső partnerekre a kiberbiztonsági kihívások leküzdését.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Shutterstock
A kiberbiztonsági szakértők szerint a vállalatoknál meghiúsított minden tizedik incidens súlyos biztonsági sérülést okozhatott volna. A Kaspersky közelmúltban készített felméréséből ugyanakkor kiderül, hogy az európai üzleti döntéshozók 23 százaléka szerint a cégük nem költ eleget a kiberbiztonsági incidensek megelőzésére.
Mivel több mint háromnegyedük esett már áldozatul kiberbűncselekménynek (és az incidensek zömét, 31 százalékát, „csupán” egy e-mailes támadás okozta), az üzleti döntéshozóknak magasabb fokozatba kell kapcsolniuk, és korszerű technológiákat kell alkalmazniuk az eszközök védelme és a biztonsági sérülésekből eredő költségek csökkentése érdekében.
A különféle méretű vállalatok elleni kibertámadások egyre durvább fenyegetést, és ezzel együtt egyre nagyobb aggályt jelentenek az üzleti döntéshozók számára Európa-szerte. Azonban már elérhetőek olyan korszerű megoldások, amelyek segítséget nyújthatnak eszközeik védelmében, valamint a pénzügyi hatás csökkentésében abban az esetben, ha a támadás sikerrel járna.
A felmérésben részt vevő döntéshozók különösen a következő támadási típusok esetében aggódnak:
• Kémprogramok: 64%
• Zsarolóprogramok: 63%
• Malware-ek: 63%
• Célzott támadás (adott szervezet vagy iparág ellen): 63%
• E-mail: 62%
Emellett az üzleti döntéshozók több, mint fele tart attól, hogy az alkalmazottak nem tartják be a biztonsági szabályzatokat és gyakorlatokat. Mindössze egyötödük bízik meg teljes mértékben a vállalatnál dolgozók biztonságtudatosságában. Továbbá az a tény, hogy a dolgozók egyre többet használják a saját tulajdonú eszközeiket és a felhőalapú szolgáltatásokat, a válaszadók 64 százaléka szerint megnehezíti a lehetséges kockázatok vagy biztonsági sérülések monitorozását.
„Legyen szó akár dolgozói hibáról, e-mailben érkező támadásokról vagy az informatikai infrastruktúra növekvő komplexitásáról, a felmérésünk nagyon is egyértelmű problémákra világít rá, amelyeket a vállalatoknak – a kkv-knak éppúgy, mint a nagyvállalatoknak – kezelniük kell.
Ezt kifinomult biztonsági megoldásokkal (nem pusztán végpontvédelemmel), jobb fenyegetéselemzéssel, valamint a munkavállalói tudatosság megerősítéséért végrehajtott beruházások növelésével tehetik meg. A legjobb megoldás az, ha egy olyan kiberbiztonsági partnert választanak, aki a megfelelő technológiák mellett humán szakértelmet is tud biztosítani, ezáltal ugyanis a hálózatban zajló minden eseményre rálátást kaphatnak az átfogó védelem érdekében. Dióhéjban megfogalmazva, a vállalatoknak javítaniuk kell a jelenlegi és jövőbeli kiberfenyegetésekre való reagálásuk módján” – mondta Miroslav Koren, a Kaspersky Kelet-Európáért felelős igazgatója.
A jelentésből kiderül, hogy a külső felek által biztosított informatikai biztonsági szolgáltatásokba való beruházás megtérül, és segít a súlyos biztonsági incidensek elkerülésében.
A felmérés megállapította, hogy a kiberbiztonsági tevékenységet kiszervező vállalatok 10 százalékkal kevesebb kiberbiztonsági incidenst szenvedtek el azoknál a vállalatoknál, amelyek csak belső erőforrásokat alkalmaznak. 2021-ben a vállalkozások elkezdtek kiszervezett segítséget igénybe venni ehhez a tevékenységhez. Egy másik Kaspersky kutatás megállapította, hogy egyre több vállalkozás (kkv-k és nagyvállalatok egyaránt) bíz meg felügyelt biztonsági szolgáltatásokat nyújtó cégeket (MSP-ket) azzal, hogy biztosítsák védelmüket a kihívást nyújtó környezetben.
Borítóképünk illusztráció