2021.08.06. 09:51
A magyar netezők leginkább az eMAG mobilappjával elégedettek
A GKI Digital kutatása szerint minden negyedik hazai felhasználó telepít vásárlással kapcsolatos applikációt a készülékére.
Forrás: Shutterstock
Ezek közül az egyik legnépszerűbb online vásárlásra használható alkalmazás az eMAG-é, és ezzel az appal a leginkább elégedettek a hazai okostelefon-használók.
A GKI Digital piackutató cég Online Retail Big Picture Magyarország kutatása szerint
Magyarországon 1,55 millió ember, a magyar internetezők 25 százaléka használ valamilyen online vásárláshoz kapcsolódó applikációt,
de ha csak a 18-29 éves korosztályt vizsgáljuk, ott az arány ennél is magasabb, 35 százalék körüli.
Az okostelefont használók 37,3 százaléka szokott online vásárolni mobil eszközről. Bár online vásárolni például a mobil böngészőjéből is lehetséges, a legtöbben
azért telepítenek kereskedői appot a mobil weboldal használata helyett, mert kényelmesebb, egyszerűbb, és könnyebb a használata
– derül ki a GKI Digital kutatásából. A mobil appok térhódítását mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy idén az eMAG alkalmazásból egy vásárló már megrendelt és ki is fizetett egy 3,5 millió forint értékű rendelést.
Az e-kereskedelmi appok közül pedig az eMAG-éval a legelégedettebbek a magyar felhasználók.
Az eMAG hat éve, 2015 május közepe óta teszi lehetővé a magyar vásárlók számára, hogy a cég saját androidos vagy iOS-es alkalmazásból érjék el az online áruházat. Az applikáció igazi áttörése 2019-ben ment végbe, amikor a magas arányt elérő okostelefon-penetráció és
a Black Friday kampány nyomán az appos felhasználók száma megsokszorozódott.
Az eMAG mobilalkalmazását a legtöbben Budapesten, Pest megyében, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében és Hajdú-Bihar megyében használják a legtöbben. Szimultán a legtöbb felhasználó a Black Friday-en, illetve a kiemelt akciós kampányok (például Készletkisöprés, Boxing Day) indulásakor érkezik az alkalmazásból, mivel ilyenkor sokan push-üzenetben értesülnek az akció indulásáról. Ennek nyomán az, hogy az appból mikor érkeznek tömegesen látogatók, nem napszaktól, hanem inkább attól függ, hogy mikor indul egy-egy akciós kampány, amelyről értesítést kapnak.
Egyre többen rendelnek gyorsan forgó fogyasztási cikkeket, például mosó- és mosogatószert, tartós élelmiszert, nemrég egy Vásárolj újra menüpont került az alkalmazásba, amellyel egyszerűen lehet újrarendelni a kifogyó otthoni készleteket.
Borítóképünk illusztráció