2019.11.07. 14:25
Megvan, mennyit szánnak karácsonyi ajándékokra a hazai internetezők
Sőt, azt is tudni vélik az idei felmérés készítői, hogy mire fogjuk elkölteni a pénzünket.
Forrás: Shutterstock
A hazai internetező felnőtt lakosság körében végzett felmérés szerint idén átlagosan nyolc ember megajándékozását tervezik a karácsonyra készülődők – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital éves közös kutatásából.
Már a rendelés előtti tájékozódásban is megelőzi az internet az olyan hagyományos csatornákat, mint a bolti nézelődés, vagy az akciós újságok és egyéb hirdetések, reklámok böngészése.
Csaknem 50 ezer forintot szánnak karácsonyi ajándékokra az internetezők
a felmérés szerint.
A világhálón belüli tájékozódási források között idén
az ár-összehasonlító oldalak használata lett a legkedveltebb megoldás
a vásárlás előtti tájékozódás és termékkeresés során, ezeket a válaszadók 74 százaléka veszi igénybe.
A magyar netezők 80 százaléka ezúttal is tervez belföldi webáruházból rendelni, 18 százalékuk pedig a külföldi rendelés lehetőségét sem veti el, átlagosan 14 ezer forintot szánva erre.
Az internetezők 21 százaléka már októberben nekilátott az ajándékok beszerzésének. A válaszadók 39 százaléka nem köti ezt a folyamatot konkrét időszakhoz, inkább a megfelelő akciókra várnak.
Az ajándékok között a ruházati cikk, a szépségápolási termék, kozmetikum, valamint a játék a három legnépszerűbb termékkategória.
Borítókép: Shutterstock