2019.06.17. 15:26
30 milliárd dollárt bukik a Huawei az amerikai szankciókon
Igencsak elmarad a bevétel várt növekedése a kínai óriásvállalatnál: egyelőre nem tudni, a világ második legnagyobb gyártójából hová csúsznak vissza.
Huawei founder and CEO Ren Zhengfei (C) gets make-up and a microphone as he prepares to take part in a panel discussion on technology, markets and enterprise in Shenzhen on June 17, 2019..
Forrás: AFP
Fotó: Hector Remetal
Ma megszólalt Zsen Cseng-fej (Ren Zhengfei), a cég elnöke, s a az elkövetkező két évre a korábban jelzetthez képest mintegy 30 milliárd dollár bevételkiesést jósolt az amerikai szankciók miatt.
A cég alapítója és elnöke elmondása szerint a Huawei Technologies bevétele az idén és jövőre 100 milliárd dollár körül alakul majd: a cég az idei évre 125 milliárd dolláros bevételt irányzott előre – számol be az MTI.
Menetelnek tovább
A Huawei Technologies tavaly ért el első alkalommal 100 milliárd dollár feletti forgalmat: 2018-ban a cég 721,2 milliárd jüan (105 milliárd dollár), az előző évinél 19,5 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 50,3 milliárd jüan nettó nyereséget ért el, ami 25 százalékos növekedés.
Zsen Cseng-fej hétfői nyilatkozatában ugyanakkor hangsúlyozta, hogy cége a bevétel vártnál gyengébb alakulása ellenére sem fogja visszafogni kutatási-fejlesztési beruházásait.
Az amerikai szankciókról szólva elmondta, hogy azt
„mindkét fél meg fogja szenvedni” és a konfliktusnak „nem lesz győztese”.
Megjegyezte ugyanakkor, hogy a Huaweit „nem lehet elpusztítani” és cége „kutatási és fejlesztési erőfeszítéseivel folytatja hozzájárulását az emberi társadalom fejlődéséhez”.
Mindeközben tovább nőtt a Huawei márkaértéke
A lehangoló hírekkel egy időben jelent meg a cég közleménye, amely szerint idén negyedszerre szerepel a vállalat a Brand Z Top 50 legjobbja között.
Tovább nőtt a globális márkaindexe, és újabb helyezéssel lépett előre az idei BrandZ 100 legértékesebb márkáit bemutató listáján a Huawei. A WPP és Kantar Millward Brown által évente összeállított, globális márkaértéket vizsgáló rangsorban a vállalat nyolc százalékos növekedésével a 47. helyet foglalja el, a technológiai cégek között a 15., a rangsorban szereplő kínai márkák között pedig a 7. helyen végzett.
A Huawei nemzetközi listákon való egyre jelentősebb helyezései elsősorban az okostelefon-piaci erős jelenlétének köszönhetők, a BrandZ elemzésében méltatta a Huawei P30 sorozat készülékeinek kiemelkedő kameraképességeit, valamint Mate X hajlítható okostelefon technológiai innovációját.
A vállalat az IDC vezető elemzőcég adataira támaszkodva kiemelte, hogy a Huawei az egyetlen olyan mobilgyártó, amely képes évről évre több mint 50 százalékkal növelni eladásait, globális okostelefon-piaci részesedése jelenleg 19%. A BrandZ idei listáján a Huawei mellett további 14 kínai brand is szerepel, melyek összesített márkaértéke éves szinten 7 százalékkal nőtt.
Az IDC 2019. I. negyedéves jelentése alapján a Huawei 2018-hoz képest 282,2 százalékos éves növekedést tudhat magáénak okoseszköz-eladásai tekintetében, az idén márciusban bemutatott prémium kategóriás készüléksorozata, a P30 széria pedig a tavalyi P20-hoz hasonlóan kiemelkedő nemzetközi eladási mutatókat produkál.
Borítóképen a Huawei vezérigazgatója sminket és mikrofont kap (Fotó:AFP)